LUX MED reaguje na rosnące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 i wprowadza rozwiązania, których celem jest najwyższej jakości obsługa pacjentów przy jednoczesnej ich ochronie i zachowaniu bezpieczeństwa pracowników. Firma oferuje trzy różne formy konsultacji: poradę telemedyczną, konsultację online i wizytę w placówce medycznej, którą można umówić wyłącznie po wcześniejszym uzyskaniu zlecenia na wizytę stacjo-narną u lekarza lub pielęgniarki. To bezpośrednia reakcja LUX MED na zalecenia Ministerstwa Zdrowia.
Zgodnie z zaleceniem instytucji odpowiedzialnych za koordynacje działań ograniczających skutki epidemii koro-nawirusem, w tym Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia, LUX MED wprowadza do swojego modelu pracy mechanizmy, których celem jest zapewnienie jeszcze większego bezpieczeństwa chorych i persone-lu. Firma wprowadza rozwiązanie: „Bezpieczna opieka, której potrzebujesz” i zwiększa rolę konsultacji teleme-dycznych, które pozwalają na uniknięcie zagrożeń epidemiologicznych związanych z przemieszczaniem się i bez-pośrednim kontaktem. Lekarze LUX MED codziennie udzielają już blisko 20 tys. konsultacji telemedycznych i ich popularność stale rośnie.
By zapewnić najwyższe bezpieczeństwo, w ostatnich tygodniach wykonaliśmy gigantyczną pracę, by transformo-wać naszą organizację w kierunku zapewnienia pełnej ciągłości działania i świadczenia usług nie tylko dziś, ale także w trudnych najbliższych miesiącach – mówi Anna Rulkiewicz, Prezes Grupy LUX MED. Naszym obowiązkiem jest tak organizować pracę, by nie narażać ludzi na nieuzasadnione ryzyko. Informujemy naszych pacjentów o potrzebie korzystania z kanałów zdalnych do zweryfikowania stanu zdrowia i ustalenia z lekarzem najbezpieczniej-szego sposobu postępowania. Zapewniamy bezpieczną opiekę, której nasi pacjenci dziś potrzebują – dodaje.
Pod koniec marca 75% konsultacji realizowanych przez pacjentów LUX MED odbywało się drogą telemedyczną. Lekarz w trakcie porady zdalnej może wystawić e-Receptę, zwolnienie lekarskie a także skierowanie na badanie. Ma też dostęp do danych medycznych pacjenta. Pacjent może z kolei wybrać konsultację spośród wszystkich le-karzy danej specjalizacji z całej Polski, którzy świadczą takie porady.
Dziś 40% placówek ambulatoryjnych LUX MED jest głównie nastawionych na świadczenie porad telemedycznych. Ich liczbę będziemy systematycznie dostosowywać do potrzeb pacjentów. Delegujemy też kolejne grupy lekarzy do pracy w kanałach telemedycznych, a także pracowników z innych zespołów do telefonicznej i mailowej obsługi pacjentów. Nowy model pracy jest gwarancją, że nikt w tych trudnych czasach nie pozostanie bez odpowiedniej opieki – mówi Michał Rybak, Wiceprezes LUX MED ds. Operacyjnych.
Ci pacjenci, którzy odbyli poradę zdalną i zostali skierowani przez lekarza na wizytę w centrum medycznym prze-chodzą przed wejściem do placówki obowiązkowy wywiad medyczny.
Jego celem jest jak najszybsze wychwycenie osób z grup ryzyka i pokierowanie ich na odpowiednią ścieżkę me-dyczną. W placówkach wydzieliliśmy dwie drogi – dla pacjentów z podejrzeniem zakażenia koronawirusem i dla pozostałych chorych. Pracownicy w naszych placówkach są wyposażeni w niezbędne środki ochrony osobistej i dysponują szczegółowymi instrukcjami postępowania - mówi Krzysztof Kurek, Członek Zarządu LUX MED odpo-wiedzialny za Pion Medyczny.
Chcąc zapewnić jak najbardziej komfortowy dostęp do informacji, firma uruchomiła kolejny, obok Portalu Pa-cjenta i aplikacji mobilnej, kanał kontaktu z Grupą LUX MED. Eksperci udzielają informacji mailowo pod adresem: koronawirus@luxmed.pl oraz telefonicznie pod numerem 22 33 22 888.
Grupa LUX MED jest liderem rynku prywatnych usług zdrowotnych w Polsce i częścią międzynarodowej grupy Bupa, która działa, jako ubezpieczyciel i świadczeniodawca usług medycznych na całym świecie. Firma zatrudnia blisko 16 000 osób, około 6800 lekarzy i 4000 wspierającego personelu medycznego. Grupa LUX MED jest Głów-nym Partnerem Medycznym Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Głównym Partnerem Medycznym Polskiego Komi-tetu Paraolimpijskiego.
Link do strony artykułu: https://wwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/bezpieczne-leczenie-na-trudne-czasy